SAHABAT PENULIS

DAFTAR PENGUNJUNG

web page traffic statistics

Manusia tertua dunia rai hari lahir

>> Friday, February 12, 2010


DUNIA

Manusia tertua dunia rai hari lahir


RODRIGUEZ


HAVANA – Seorang wanita, Juana Bautista de la Candelaria Rodriguez meraikan ulang tahun kelahirannya yang ke-125 pada minggu lalu di bandar Bayamo, Cuba.
Menurut agensi berita Prensa Latina, wanita itu dianggap sebagai individu paling tua di planet Bumi walaupun dakwaan itu tidak dapat sahkan.
Agensi berita itu melaporkan bahawa dokumen pendaftaran sivil mengesahkan dia dilahirkan pada 2 Februari 1885 di kampung Santa Rosa.
Namun, pihak Guinness Book of World Records menyatakan ia tidak pernah mendengar kes wanita itu.
“Buat masa kini, kami tidak menerima dakwaan berkaitan dengan individu itu,” kata jurucakap Guinness Book of World Records, Philip Robertson.
Agensi berita tersebut melaporkan bahawa parti hari lahir itu dihadiri oleh sejumlah saudara-mara termasuk 15 cicit dan empat cucunya.
Pada satu temu ramah dengan media Cuba menerusi telefon, Rodriguez berasa gembira dan bersedia menghadapi masa depan kehidupannya.
Pihak Guinness Book of World Records ketika ini membuat kajian semula berhubung individu tertua yang masih hidup selepas Gertrude Baines dari Georgia meninggal dunia pada tahun lalu semasa berumur 115 tahun. – AP
Nota:berita dipetik dari sumber kosmo

0 comments:

SUMBER CERITA

Sumber berita dan cerita dipetik dari berita kosmo online

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP