SAHABAT PENULIS

DAFTAR PENGUNJUNG

web page traffic statistics

NOTA: DIPETIK DARI BERITA KOSMO!

>> Friday, October 9, 2009

Perut lembu ada jarum, mata kail





BANYUWANGI - Ganjil tetapi benar!
Perut seekor lembu di sebuah rumah sembelihan milik Mamad, 45, di sini, Jawa Timur berisi puluhan benda aneh, lapor sebuah akhbar semalam.
Dipercayai, haiwan itu menjadi korban individu yang mengamalkan ilmu hitam.
Penemuan ganjil itu dimaklumkan kepada Mamad oleh dua rakannya iaitu, Alwi, 50 dan Bahrum, 23, yang biasa membantunya untuk menyembelih lembu.
Menurutnya, dia memutuskan untuk segera menyembelih lembu yang bunting itu selepas ia tiba-tiba jatuh sakit walaupun sebelum ini haiwan tersebut tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda terkena jangkitan.
"Alwi dan Bahrum yang memberitahu saya bahawa di dalam perut lembu itu ada benda aneh," kata Mamad semalam.Ketika membersihkan perut haiwan itu, Alwi menemui empat batang jarum berukuran besar, lima jarum kecil, 30 mata pancing besar, lengkap dengan tali pancing yang cukup panjang.
Lebih mengejutkan, sebuah gegancu motosikal lengkap dengan skru dan berada dalam keadaan masih baru turut ditemui di dalam perut lembu itu.
Berdasarkan penemuan tersebut, dia percaya haiwan tersebut menjadi korban ilmu hitam kerana adalah tidak munasabah untuk seekor lembu memakan barang-barang seperti itu. - Agensi



PARIS - Pakar-pakar haiwan purba Perancis mendakwa mereka menemui tapak kaki dinosaur baru-baru ini yang dipercayai terbesar pernah ditemui.

Menurut seorang saintis Pusat Penyelidikan Saintifik Kebangsaan Perancis, Jean-Michel Mazin, kesan tapak kaki itu yang berukuran antara 1.4 meter hingga 1.5 meter panjang ditemui di pergunungan Jura.
Setakat ini sebanyak 20 tapak kaki dikesan di kawasan seluas 10 hektar namun saintis percaya terdapat ratusan atau ribuan lagi kesan sama yang belum ditemui.
Tapak kaki itu terpelihara dengan baik dan dipercayai daripada dinosaur jenis sauropod sebelum terbiar di dalam lumpur sehingga 150 juta tahun.
Penyelidik-penyelidik berkata, penemuan tersebut akan membantu mereka mendapatkan pengetahuan lebih baik mengenai haiwan berleher panjang itu.
Berdasarkan saiz tapak kaki itu, saintis-saintis menganggarkan berat dinosaur itu antara 30 hingga 40 tan dan panjang lebih 25 meter. - Agensi






0 comments:

SUMBER CERITA

Sumber berita dan cerita dipetik dari berita kosmo online

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP