SAHABAT PENULIS

DAFTAR PENGUNJUNG

web page traffic statistics

Banduan trauma hukuman mati gagal

>> Saturday, September 19, 2009

kosmo 18 september 2009
COLUMBUS - Seorang banduan, Romell Broom mengalami trauma berikutan hukuman mati melalui suntikan maut gagal dilaksanakan walaupun pihak penjara di sini berusaha memasukkan jarum ke lengannya selama dua jam.Peguamnya, Adele Shank berkata, usaha pihak berkuasa untuk mencuba sekali lagi pada minggu hadapan mungkin boleh membawa bencana.


"Prosedur hukuman mati itu tidak menjadi. Broom berjalan tanpa luka pada bahagian saluran darahnya," kata Shank.
Gabenor negeri Ohio, Ted Strickland membuat keputusan untuk menghentikan prodesur pada Selasa lalu dan menundanya selama seminggu.
Shank berkata, pihaknya memohon Strickland untuk menimbangkan belas kasihan terhadap hukuman Broom.
Strickland bagaimanapun berkata, beliau akan mengkaji kejadian itu dan merujuk kepada para pegawai penjara untuk menentukan langkah berikutnya.
Pasukan perubatan gagal mengekalkan pembukaan saluran darah berikutan penggunaan dadah lampau Broom.
Dia dijatuhi hukuman mati kerana merogol dan membunuh seorang gadis, Tryna Middleton, 14, selepas menculiknya di Cleveland pada September 1984. - AP



Kanggaru serang pejabat ahli psikologi


SYDNEY - Seorang ahli psikologi terpaksa diselamatkan dari pejabatnya sendiri selepas seekor kanggaru 'sesat' memecah masuk menerusi tingkap sebelum berlari sekeliling bilik.
Berikutan itu, Suzanne Habib meloncat-loncat di atas mejanya dalam pejabatnya di Atherton, Queensland, kata seorang rakannya, Tony Baddock.


"Suzanne hanya menjerit dan meloncat-loncat meminta pertolongan. Kanggaru itu berlari ke sana sini kerana ketakutan," kata Baddock.
Selepas enam mint, haiwan setinggi 1.5 meter itu meloncat ke bahagian utama.
Kata Baddock, dia terkejut mendapati haiwan itu berada di bandar kerana ia lebih suka mendiami kawasan belukar dan jauh daripada manusia.
Dalam kejadian lain pada Mac lalu, seorang tukang masak menjadi tajuk utama akhbar selepas dirakam bergusti dengan seekor kanggaru yang memecah masuk ke biliknya di Canberra.
Warga Switzerland, Beat Ettlin itu berkata, dia mengalami calar-calar di tangan dan punggung akibat bertarung dengan 'ninja gila' itu. - AFP



0 comments:

SUMBER CERITA

Sumber berita dan cerita dipetik dari berita kosmo online

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP